back on track

Halloj alla glada!

Hoppas att ni har haft en underbar sommar. Vi har ju iallafall haft lite tur med vädret även fast det varit sisådär den senaste tiden... men kom ihåg - Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;)

Min sommar har iallafall varit helt okej. Tiden före studenten och själva studenten var ingen lätt match... det tog hårt på mig om jag säger så. Jag trodde att jag skulle bli sjuk lagom till studentdagen men lyckades som tur va klara mig. Däremot blev jag sjuk precis efter studenten. Lunginflammation OCH öroninflammation på en och samma gång. INTE kul!! Så det blev penicillin och sängen för mig i två veckor.
Sommaren är ju som tur är längre än två veckor så jag har hunnit med att sola, bada, umgås med mina vänner, festat, varit på konsert osv. Jobbade där några veckor också. Men annars har jag faktiskt inte gjort så mycket speciellt. Helt hästledig har jag också varit! Väldigt skönt faktiskt men gud vad jag har saknat det nu dehär senaste veckorna. Och ännu mer har jag saknat min klass. Extra mycket faktikst.. men det kanske bara är för att jag vet att vi inte ses snart igen?!

Den här veckan har det varit häst för hela slanten. I måndags var jag med Karin ut till Aberga och hälsade på våran stjärna Bacchuz. Sen följde jag med till Hamre och fixade iordning en massa innan gymnasiehästarna kunde komma hem. Började bygga om nya hagar och sådär.
Sen i tisdags åkte vi hem till Åsa och hämtade våra älskade springare och jag tror att de var lika glada som oss att komma tillbaka igen. Det blev massor av pussar, bad, frisering och rykt.

Jag måste ju erkänna att det känns lite konstigt faktiskt... det är lite tomt i stallet. Bara jag och Amanda, gamla VRG07are. Vart är resten?? Vart är Hanna, Clara och hennes pappa, Johanna och hennes mamma, Emma, Jonna och alla deras pollar. Det känns så fel att jag ska sätta igång Svante också och inte bara Belsebub. Det är så tomt utan alla andra!

Men jag måste ju faktiskt säga att jag är stolt över alla mina klasskompisar som har skaffat sig jobb eller kommit på vad de ska plugga vidare till. Jag är inte riktigt där än... men min tur kommer den också. Jag ska bara komma på vad jag ska göra först ;)

Hoppas vi ses snart igen klassen!! Resten av VRGarna kommer jag ju träffa om någon vecka när skolan drar igång... jag är ju där och tar hand om älskade lilla Bubblan då. Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt att jag är kvar i skolan. haha! Men vi får ju inte glömma bort att Hamre har varit mitt andra hem de senaste 10 åren så, så lätt kan jag inte slita mig.

Ha det bäst!
Puss & Kram från Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0